Summering av julen....

Ursäkta att rapporteringen har legat nere sedan jul, vi hade inte så frekvent tillgång till dator i Stockholm och sen har vi knappt haft igång datorerna här hemma. Julen i Stockholm var riktigt bra! Jag hade förstås lite ont i munnen ett par dagar efter att ha behövt dra ut den där tanden men jag fick den där medicinen som var antibiotika och smärstillande i samma medicin. Maten la dom ju i blöt för att den skulle bli mjuk och mer lättuggad vilket jag tycker är rätt så äckligt men för tillfället var det ju ganska bra. Dom skämde i alla fall bort mig med att blanda i andra mjuka, lättuggade saker som leverpastej, prinskorv och köttbullar i bitar och sånt så jag kan inte klaga för mycket!

Helgen innan jul åkte matte och husse hit och dit och hälsade på en massa människor men jag fick inte följa med vilket jag tyckte var lite elakt av dom. Fast egentligen hade jag ju det rätt bra hos mormor & morfar där jag kan strosa runt som jag vill ute på tomten eller ligga och mysa framför öppna spisen (en liten stund innan det blir för varmt) eller i soffan. Jag blir ju bara så orolig att jag missar något roligt när jag inte får hänga med matte och husse.

På julafton fick jag en massa paket och som tur var innehöll de flesta mjuka saker som jag fick lov att utforska. Några ben var det också men dom la matte undan tills senare. Vet ni vad!?!? Jag fick en likadan gris - gullegris - som Walle också fick i julklapp! En stor rosa plyschgris! Tack Clara & Calle! Först visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med honom, tyckte nästan han verkade lite läskig men nu har vi blivit kompisar så nu bär jag runt på honom. Av mormor fick jag en helkul liten gul anka som vi har döpt till Anki. Om man trycker henne på magen så kvackar hon flera gånger på raken och nu har jag kommit på hur man gör det så jag kan fixa det själv. Jättemånga gånger efter varandra!! Skitkul! Jag fick en ny fin mjukisleksak av matte och husse också och en liten rolig rätt så mjuk boll. Och en massa goda kycklinggodisar..... mmm....  Här var det förstås meningen att ni skulle få se en bild på alla mina fina grejor men den ligger i husses dator så vi får uppdatera med den senare.

Vi var kvar i Stockholm till fredagen den 28:nde då bilen packades full från golv till tak och vi körde hem till Malmö igen. På vägen hem åt matte och husse middag på McDonalds och jag fick smaka en ny grej - deras köttbullar! Köpta bara till mig! Det var väl gulligt av dom. Dom var riktigt goda tycker jag.






Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att din jul blev bra trots den förgrömmade tanden. Lite värt var det väl, så mycket godsaker som du verkar ha fått.

Vilken tur att din matte & husse valde MCD som middagsställe, för annars kanske de goda köttabullarna uteblivit och det hade ju varit förargligt...

2008-01-11 @ 22:57:30
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0