Tillbaka igen....med en nyhet

Hej två- & fybenta vänner & läsare!

Jag är ledsen att jag återigen har varit totalt frånvarande här på min blogg!! I början av hösten ockuperades datorn JÄMT av min matte som hade fullt upp med ett otaligt antal skoluppgifter och efter det långa uppehållet hade jag glömt hur man gör och matte har inte velat hjälpa mig. Hon har prioriterat andra saker. I ärlighetens namn verkar hennes fokus ha hamnat någon annan stans de senaste månaderna och hon har varit tröttare än vanligt. Trist tycker jag men nu har mina tvåbentingar försökt förklara varför.... Nu ska ni få höra  - dom säger att jag ska bli storebror - till en tvåbenting! Skumt! En sån där liten minimänniska....? Jag har inte riktigt förstått vad man ska ha dom till, mer än att dom ibland har roliga leksaker med sig. I början verkar dom ju inte ens ha några ben utan bara kunna förvaras liggande....och så låter dom konstigt...Hm...jag är skeptisk! Den ska tydligen levereras i slutet av januari. Jag är redan lite orolig för hur det ska bli - ska jag inte vara familjens medelpunkt längre?!?? Och min plats i sängen verkar också vara hotad. Nej, det känns inte helt bra det här... Matte har dock visat mig Östen och Suddens blogg där dom berättar om sitt tillskott till familjen och det verkar ju ha gått bra så jag får väl hoppas att det kommer finnas tid till mina intressen också.... Har ni några tips till mig?


Kommentarer
Postat av: Wallander

Halloj Sigge, vad kul att du är tillbaka igen!

DU jag tror inte att du behäver vara ett dugg orolig, din matte & husse kommer att ge både dig & bebben lika mycket kärlek. Skulle du mot all förmodan någon dag känna dig lite åsidosatt så kan du komma hit till mig och leka, här finns inga 2-benigs bebisar.

2007-12-01 @ 13:24:13
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Glömde förresten säga GRATTIS till att du skall bli STOREBROR. Hälsa dina beningar oxå.

Ps. har faktiskt redan hört talas om att du skall vara här hos mig när det är dags för bebben att se dagens ljus.

2007-12-01 @ 13:27:23
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Sigge

Hej Walle,
Tack för stödet! Det klart att det ska bli lite roligt också att bli storebror men jag är ändå lite orolig för hur det kommer bli. Skönt att veta att jag har en kompis att gå till om det blir alldeles för tråkigt här hemma och dom inte har tid för mig. Känns bra att ni vill ta hand om mig när dom ska till sjukhuset också så jag slipper sitta ensam och bli hungrig och kissnödig i ett dygn eller nåt... Du är allt en riktig kompis du Walle! /S

2007-12-04 @ 10:31:53
URL: http://flattefnatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0