Torsdag i Magistratsparken

Det hände många olika saker i parken på mina rundor där under dygnet. Först på fm när matte & jag var ute kom det fram en så där tio stycken meterhöga tvåbentingar som ville hälsa på mig. Jag gillar den sorten rätt mycket så jag låg snällt i mitten och alla satt runt mig och klappade mig. Sen började dom kasta pinnar till mig och det var ju ännu roligare men sen kom deras fröken och sa till dom att dom hade gått utanför den gräns som gällde för hur långt dom fick gå. Oooppps! Fast jag tror jag lyckades charma fröken också så att dom fick lite dispans....
Konstigt med tvåbentingar med sånna regler, nästan som vi har det ibland....men jag tror att den sorten är någon slags tvåbent variant av valp så dom kanske också behöver regler.....

På kvällsrundan var jag och husse och mötte matte efter hennes körrep och gick en kvällsrunda i vår park. Då fick vi syn på en person som låg på gräsmattan. Matte tyckte vi skulle kolla så att han levde så vi pratade lite med honom. Jag ville pussa på honom också men han luktade lite starkt faktiskt.... men han verkade snällt. Vi såg till att han fick hjälp att förhoppningsvis slippa sova ute i vår park över natten. Det vill ju inte ens jag göra och jag har ändå päls.

Just det, igelkotten var också ute på kvällsrunda och yrade runt lite. Tror inte han gillade att det var nyklippt för det lät som om han gick runt och muttrade lite.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Jag o matte blir jätteglada när vi läste hur snälla ni är som tänkte på honom i gräset.
Det är toppenbra med snälla o omtänksamma medhundar(o människor).
Jo det där ljudet som du hörde från igenkotten.Det vet jag hur det låter för vi brukar ha sådana i trädgården o dom brukar lixom "brumma"ifall det är en igelkott-tjej i närheten.Ifall dom bara "fnyser"så är det att dom har något gott på spåret.
Kramizar
Elliot

2007-05-26 @ 12:29:00
Postat av: Wallander

Du e då ett riktigt charmtroll Sigge. Men jag vet att du gör vad som helst för att få jaga lite pinnar.
Mm, håller med Elliot, det var snällt att ni "förbarmade" er över liggande mannen på gräsmattan.
Du jag har också stött på Igelkotten ibland på kvällarna. Första gångerna så trodde jag att det var Tyrus som kom, dom låter nämligen ganska lika!

2007-05-26 @ 16:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0