Pricktest!

I förra veckan var jag hos veterinären för att göra pricktest för att se om jag är allergisk mot något. Ni som känner mig vet ju att jag har kliat å kliat å kliat å....mig sen i februari i år och det är inte alls roligt. Jag har provat många olika mediciner utan att bli bättre så då trodde de tvåbenta att jag nog var allergisk mot något. Det är därför jag bara får äta det här trista lågallergifodret och inte smaka några andra godsaker nu i åtta veckor för att se om det är något i mitt vanliga foder som jag inte tål. Det hoppas jag verkligen inte att det är för jag saknar leverpastej, köttbullar och andra smakbitar jättemycket!

Jag tycker mycket om min veterinär förutom att hon alltid plockar fram rakapparaten när jag kommer på besök. Den här gången tycker jag nog att hon överdrev lite.......

image4

Såhär ser jag ut nu! Till höger är det område dom gjorde pricktest på och till vänster har jag ett ärr efter en knuta dom tog bort när jag ändå var sövd. Matte hon tycker synd om mig men fnissar samtidigt lite över min mage, kallar den "din söta lilla nakenmage" och klappar där hela tiden. Lite pinsamt tycker jag! Okej, den gör ju att det fläktar lite extra nu när det börjar bli så varmt ute men jag hoppas ändå att pälsen växer ut rätt snabbt för jag tycker det se lite fånigt ut. Mitt ärr däremot tycker jag nästan är lite tufft.... fast då kanske jag skulle ha en bättre historia än den om knutan.... hm...får fundera över det.

Hur som helst visade pricktesten att jag är rätt mycket allergisk mot damm- & förrådskvalster och så lite mot katt också. Fast katter brukar inte vilja umgås med mig ändå så det känns inte som något större problem. Matte & husse har pratat något om att jag inte ska ligga i sängen mer men jag förstår inte alls vad det ska vara bra för så jag försöker smyga upp framåt morgonkvisten när dom sover riktigt tungt.

image6

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag håller tummarna för dig det vet du och hoppas att du kan få fortsätta sova i sängen om du ändrar på så mycket annat som mat och så.
Förresten vad tyckte du om blodpuddingsbiten som du hann före mig att ta igår, visst var den smarrig? Jag lovar att du skall få en påse av mig sedan om det är så att du får pröva på lite annat igen så småningom.
Är bilden från ert land? Det ser härligt ut!

2007-05-23 @ 23:34:25
Postat av: Sigge

Walle, tack för stödet! Blodpuddingsbiten var LJUVLIG! Mmmmmm.... Idag försökte jag slicka ur resterna ur en glassbägare jag hittade i parken också men matte han tyvärr stoppa mig. Nu är det FYRA VECKOR KVAR tills jag hoppas få äta goda grejor igen.
Ja, bilden är tagen på Torsö - vårt land. En supermysig plats! Du kanske kan ta med dig din flock och komma och hälsa på mig där i sommar? Länken som ligger på startsidan är till en kamera som sitter i vårt hus så jag kan kolla in så det inte är några obehöriga på MIN gräsmatta.

2007-05-24 @ 12:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0