Återbesök hos veterinären

Idag var husse och jag på återbesök hos min veterinär och vet ni, idag lät hon bli att raka mig! :-) Fast hon tog ett sånt där skrapprov på mina nya utslag för att se om det kunde vara någon liten elak parasit men hon hittade ingen. Så det är nog bara min allergi som har blommat  upp igen. Matte är bekymrad och dyster för hon trodde att jag kanske höll på att bli bättre men det var nog bara tack vare kortisonsprutan jag fick förra veckan. Jag har fått MASSOR med nya fula kliande små märken den här veckan igen. Usch, det är inget roligt alls!

Veterinären tog bort mina stygn idag och hon tyckte att det såg bra ut. Min medel för det där dom kallar hypersensibilisering är inte klart ännu utan det dröjer nog ett par veckor till. Jag fick en ny kortisonspruta och tabletter som jag kan ta sen om det kliar för mycket innan vi kan börja med det här andra.

Efter veterinären åkte husse och jag upp till Torsö medan stackars matte fick stanna hemma alldeles ensam. Hon sitter bara vid datorn hela tiden och håller på med något som kallas uppsats. Och på söndag ska hon visst sjunga i kyrkan på högmässan. Ni som är kvar i stan (tvåbenta då) kan jag rekommendera ett besök på högmässan i St Johanneskyrkan för dom ska sjunga en massa fin musik som hon nynnande på när hon kom från sitt rep i torsdagskväll. Jag tycker i och för sig att det är lite konstigt när matte sjunger så jag vill mest bara pussa henne då för att få tyst på henne men om dom är flera i grupp så kanske det låter bättre....? Dom ska sjunga musik som är hundra år gammal vilket ju i mina öron låter hur gammalt som helst men det ska tydligen låta vackert.
Matte tipsar om en länk där det finns mer info om söndag:
http://www.musikijohannes.se/mainPage.aspx?action=news&id=633119663087031250

Jag återkommer med en rapport från Torsö efter helgen!
Trevlig Pingsthelg önskas två- & fyrbenta! Kom ihåg att pussa extra på era mattar på söndag för då är det Mattes dag!

Kommentarer
Postat av: Guinness

Jag var också hos veterinären i veckan. Jag slapp dock kortisonsprutor för jag hade blivit "frisk i mitt öra. Men jag har sett en hel ny burk kortisontabletter hemma, men det gör inget. Medicin innebär leverpastej eller kossaost och det säger man inte nej till.
Hoppas att du kan vara ute mycket på Torsö så kanske kliandet slutar eller i alla fall blir bättre.

2007-05-26 @ 11:58:26
Postat av: Wallander

Amen, vad F-N (förlåt MOR jag vet att jag inte får svära)! Men jag var också så hoppfull när jag i tisdags fick höra att du var mycket bättre. Nu är det snart dags att ta krafttag mot dom där skafferikvalsterna eller vad dom hette...
Men det var bra att du inte blev mer rakad och att det såg bra ut där stygnen suttit.
Skönt för dig att du & Husse åker iväg trots att din Matte inte hade möjlighet att följa med. Ibland måste tydligen andra saker prioriteras hos de 2-benta. Så är det här också ibland. Jag hoppas att din Matte kan slita sig lite från datorn och uppsatsen. Skriver hon en uppsats om dig???
Ha själv en trevlig pingst och gör ditt bästa för att inte klia dig för mycket. Då kanske du blir friskare snabbare.

2007-05-26 @ 17:15:02
Postat av: Wallander

Morsdag imorgon, oj det har jag helt missat. Vad dåligt av mig. Nu ligger jag nog ganska risigt till... klockan är 17:15 och allt är stängt och MOR som alltid kommer ihåg mig. Nu får jag allt försöka komma på något. Kanske kan jag nästla in mig hos ÄLDREMATTE/LILLMATTE, dom har säkert inte glömt bort!

2007-05-26 @ 17:18:12
Postat av: Guinness

Jag funderade jättelänge på vad jag skulle köpa till min matte men sedan kom jag på det: En pyjamas!!!! Den är så fin så den kan hon ha på sig när hon går ut med mig också. Hon behöver inte ens gömma den under regnbyxorna. Bra va!

2007-05-27 @ 13:55:47
Postat av: Wallander

Du e då för gullig Guinness. Har du fått tagit över dom gamla helt och hållet nu då?
Jag klarade mig ifrån pinsamheten, ÄLDREMATTE & LILLMATTE hade handlat jättefina bordstabletter åt MOR och jag fick naturligtvis vara med på ett hörn.

2007-05-27 @ 23:39:18
Postat av: Wallander

Sigge... jag saknar dig... varför skriver du inte? Mår du sämre eller har du bara inte haft tid att blogga?

2007-06-03 @ 13:55:55
Postat av: Wallander

Sigge... vill bara säga att jag kikar in på din blogg varje dag och blir lika besviken varje gång...

2007-07-11 @ 23:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0