Varför behövs smällare??!?

Nu har dom börjat smälla MASSOR av smällare här inne i stan!! Speciellt nu kring Lucia var det massor med smällare och raketer och jag tycker det är så himla obehagligt. Jag VET att dom egentligen inte är farliga och matte och husse säger att dom inte skulle utsätta mig för något farligt och det VET jag ju också men dom gör så himla ont i mina öron och jag kan inte hjälpa det men jag tycker dom är jätteläskiga.

I torsdags em skulle matte och jag ta vår vanliga "skogsrunda" i Pildamsparken men när vi närmade oss "skogen" hörde jag smällarna på avstånd så jag försökte vända men matte övertalade mig ett par gånger och lovade att beskydda mig så vi gick vidare men när vi var längst bort i parken kunde hon inte övertyga mig längre. Jag liksom frös fast i marken och skulle inte gå åt något håll utan stog och skakade i hela kroppen. Usch! Matte blev lätt desperat och försökte få mig att ta kortaste vägen hem men jag ville inte flytta mig. Hon trodde nog hon skulle få sitta där i skogen tills husse kunde hämta oss med bilen men då visade jag ett håll som vi kunde gå. Matte påstod att det inte alls var närmsta hållet hem och dessutom i riktning mot smällarna men det lyssnade jag inte på - vem har bäst hörsel av oss, va?!? Ja, i alla fall innan jag behövde lyssna på alla dessa höga smällarljud. Till slut kom vi hem i alla fall och jag kunde söka skydd.

När vi skulle ut på kvällsrunda kom vi ut precis när det drog igång något stort Luciafyrverkeri någon stans långt bort. Det räckte för att jag inte ens ville ta en Magistratsparksrunda utan nöjde mig med att snabbt springa runt kvarteret med svansen mellan benen. Jag VET att jag är en fegis, att det är löjligt, men jag kan inte hjälpa det!
Har ni några tips hur jag ska kunna hantera detta på ett bättre sätt?

Funderar på att starta en namninsamling med tassavtryck mot smällare - vill ni vara med?

Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej Sigge! Nä du e inte alls någon fegis för DET ÄR ÄCKLIGT OCH JÄTTEJOBBIGT med det där jäkla smällandet i tid och otid.Du får be dina människor att köpa sån där D.A.P som är en sorts lugnande feromoner finns hos veterinären.Inte billigt men kan vara väl värt ett försök,det bästa är att man inte blir slö o drogad av det.
Så säj till dom att det heter D.A.P alltså o finns i spray,halsband och en sån som man sätter i vägguttaget.

Å du,det finns "Smällaruppror" som SKK har startat.Länka det till din hemsida åxå.
www.smällarupproret.se

Kramizar från Elliot

2007-12-16 @ 19:53:38
Postat av: Wallander

Skit, skit är det med dom där smällarna. Jag lider med alla ER som mår så dåligt av dom. Hade önskat att jag kunnat trollat bort obehaget för er lite grann i alla fall, men tyvärr kan jag inte trolla. Men jag kan försöka berätta för er hur jag gör för att inte bli rädd eller hur jag slår bort obehagskänslan. Men jag tror att jag skall ta ett litet bett i rumpan på alla odågor som smäller i tid och otid, det kanske kan få dom att tänka på ett och annat istället och då blir det lugnare för er.

Jag har skrivit på "protestlistan", har NI andra oxå det?

2007-12-17 @ 00:43:17
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0