Rapport från tandläkaren

Hej vänner,
Här kommer så en rapport från mitt tandläkarbesök - det var inget roligt! Husse och jag åkte dit tidigt i torsdags morse och fick träffa den trevlige danske tandläkaren Jens. Han lovade att försöka rädda min tand om han kunde.
Jag blev sövd och dom tog röntgenbilder och trodde att tanden skulle gå att rädda men när tandläkaren sen började operera konstaterade han att den var sprucken neråt ända ner i käkbenet så han blev tvungen att dra ut det som satt kvar av tanden! Och fast jag hade slagit av den långt ner var det ändå en massa tand kvar......här kommer bildbevis.
image36
(tändsticksasken är med bara för ni ska kunna jämföra med något och se hur stor tanden är)

Det var inte alls roligt! Ja, jag var ju sövd så jag kände ju inget då men desto mer efteråt när jag vaknade upp.
Matte och husse hämtade mig vid femtiden och då var jag rätt så drogad. Då körde vi till Stockholm där vi ska fira jul. Jag fick ligga i baksätet så dom hade koll på mig. Jag har fått någon slags kombinerad medicin som är antibiotika och smärtstillande i samma medicin som dom lägger ovanpå min mat. Den är helt okej faktiskt. Jag har ätit "blöt", mjuk mat ett par dagar men nu har jag börjat få min vanliga mat fast uppblött. Jag får inte tugga på några hårda ben eller så på ett tag nu men det tror jag inte jag vill heller för det gör nog för ont.  Så jag hoppas att jag får mjuka paket i år, fast med leksaker.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oj vilken bamsetand som du (olyckligt) har blivit "berövad" på. Men vilken tur att tandläkaren var snäll och han verkade verkligen ha full koll på vad som behövde göras. Hoppas att det onda har börjat släppa och att allt snart blir som vanligt för dig igen.

2007-12-25 @ 13:49:39
Postat av: Elliot

Stackars dej Sigge =( Jag hoppas verkligen att du mår bättre nu och att du fick de där mjuka paketen som du önskade.
Hälsn Elliot

2007-12-27 @ 18:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0