Jag ska till tandläkaren....

Förra veckan undrade husse varför jag tappade kopplet hela tiden när jag skulle bära det och då upptäckte han plötsligt att jag har lyckats slå sönder min ena nedre främre "hörn"tand, den "stora" tuggtanden ni vet. Den är av jättelångt ner och sprucken! Matte fick jätteångest över att hon inte har sett det och det kan hon gott ha! Jag har ju försökt att tala om det för henne ett par gånger men hon har inte lyssnat ordentligt.

Nu är matte och husse jätteoroliga för att jag har haft och har ont som bara den och det klart att det är synd om mig! Det gjorde ont som sjutton när det hände men jag kan tyvärr inte avslöja hur det gick till. Nu känns det rätt okej, jag kan bära pinnar och tugga sönder kastanjer som vanligt men jag låtsas förstås att det fortfarande gör JÄTTEONT mest hela tiden så dom fortsätter att tycka synd om mig. Fast när jag kommer åt tanden gör det j-ligt ont!  

Vi pratade med "min" veterinär Kristina men dom har ingen tandläkare på sin mottagning utan det är Malmö eller Helsingborgs Djursjukhus som gäller.  Dom får besök av en dansk tandläkare en gång i månaden och jag har fått tid i Helsingborg på torsdag nästa vecka. Ihhhh....lite läskigt....tänk om dom vill dra ut den.....aaahhhrrrggg...ont!
Det är väl dra ut eller rotfyllning som gäller, det bestäms när veterinären har tittat mig i munnen. Håll tummar och tassar för mig, för att det inte gör alltför ont. Men det är kanske bra att få det fixat innan jul så jag kan smaska i mig av all julmat och fånga snöbollar (om det nu finns någon i Stockholm där jag ska fira jul i år) utan att få ont i tanden.

/Sigge Tandlös
(som blir allt sämre på att vissla....som en del av er vet har jag fått dra ut tänder tidigare pga vissa missöden...kanske ska önska mig löständer i julklapp..?)


Kommentarer
Postat av: Elliot

Oj oj vilken osis! Brukar du tugga på stenar lr? Du måste vara rädd om dina tänder för jag tror inte de e så lätt att sätta in lösa i en hundmun.

Ska hålla tummarna för dej på torsdag.

från E

2007-12-16 @ 19:55:31
Postat av: Wallander

Aj aj aj, inte bra inte bra, vilken osis du har. Jag/vi håller naturligtvis oxå både tassar & tummar för dig nästa vecka!

Förresten Elliot, har inte du en xtra tand att låna ut?

2007-12-17 @ 00:23:16
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

LYCKA TILL HOS TANDLÄKAREN IMORGON!!!!

2007-12-20 @ 00:10:11
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Sara

Usch då Sigge, vilket elände! Tänder måste man ju ha, annars blir det så svårt att tugga i sig alla goda ben. Hoppas du träffade en snäll tandläkare idag och att du mår bra nu!

Vill också passa på att önska dig och din familj en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR från hela vår flock!

2007-12-20 @ 17:12:24
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0