Förra söndagen - Andra Advent...

...hade min matte och husse ordnat glöggmys för en massa folk hemma hos oss. Plötsligt framåt söndagsem fylldes hemmet av en massa tvåbentingar, både små och stora. Det underliga var att flera av dom var ju mina hundkompisars mattar och hussar....jag kände först igen dom på lukten och sen såg jag ju faktiskt också att det var dom fast jag först inte var helt säker när dom inte var inbyltade i sina vanliga hundpromenadkläder, stora jackor och sånt. Men vet ni, MINA kompisar var ju inte med?!? Det var bara tvåbentingarna själva...?

Visst var det konstigt?? Jag tycker det skulle ha varit ett mycket bättre glöggmys om ni, mina kompisar, hade fått följa med! Matte sa något om att hon först hade tänkt det men att hon sen hade insett att en handfull stora hundar + alla människor och några småfolk nog hade blivit en lite FÖR livad kombination..... Jag förstår inte alls vad hon menar...? Vi kunde väl ha fått ha ett eget bord. "Barnbord" har jag hört talas om, varför inte "hundbord"???

Men det var trevligt att träffa era tvåbentingar och jag fick en massa fina presenter också! Tack Walle med tvåbentingar för den smarriga ätbara tandborsten! Den åt jag upp så fort att matte inte ens han med att fotografera. Tack till Tana och matte för dom supersmarriga godisarna - vad var det för något? Torkad lever?

Och från Blomman & hennes flock fick jag ett sånt där fint lysande halsband. Först blev jag lite besviken över att innehållet i paketet inte gick att äta men sen när jag förstod att det var ett likadant som hon själv har blev jag JÄTTEglad! Tusen TACK! Dels för att det är så snyggt och sen för att vi nu har likadana..... det måste betyda att vi har något särskilt ihop, att hon gillar mig lite extra! Oj, oj, oj... jag var mycket riktigt alldeles till mig när vi sågs i veckan. Så till den grad att matte tyckte jag var pinsam & försökte lugna ner mig lite. Men jag var ju tvungen att tala om hur glad jag blev och hur mycket jag tycker om henne... kan det bli för mycket av det tror ni?


Det var ju många människor att hålla reda på under em, flera som ville leka med mig, både stora och små  tvåbentingar så sen framåt kvällen när alla hade gått hem var jag helt slut och slocknade i min korg med alla benen rakt upp...
image34

och sen framåt måndag morgonen smög jag upp i sängen och provade samma position lutad mot mattes ben.
Helmysigt!
image35

Walle, kan jag vara med i din bloggtävling om bästa avkopplingsstil nu?


Kommentarer
Postat av: Elliot

Du Sigge,min matte ville att jag skulle skriva och säja att vi tycker att du är en riktigt gullig kille =)
kramizzzzarrrrrrrr

2007-12-16 @ 20:02:43
Postat av: Wallander

Jag blev faktiskt lite putt när MOR packade in din "tandborste" och berättade att jag inte skulle få följa med hem till dig. Men efter att hon förklarat att de inte riktigt skulle fungera med alla oss samtidigt och inte minst för att Tana dessutom löpte så accepterade jag det hela. Det var ju inte så att jag behövde vara själv hemma, LILLMATTE var ute på en långpromenix med mig. Kul förresten att du gillade "tandborsten", vissa är bättre än andra som tur är.

Bästa avkopplingsbilderna är nu nersparade och är i säkert förvar (har tyvärr ännu inte fått in så många bilder)

2007-12-18 @ 00:09:50
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0