Rapport om årets Midsommar

Årets Midsommarhelg firades på Torsö. Min första flattekompis i Malmö, Nemo, kom och hälsade på oss tillsammans med sin matte och husse. Vädret var ju som ni kanske kommer ihåg inte det bästa... det regnade något helt enormt fast det var som vanligt värst för de tvåbenta. Vi flattefnattar gillar ju vatten! Okej, mer vatten man kan bada i då än när det kommer uppifrån men det är inte så farligt det heller och man kan ju se till att vattnet kommer från alla håll samtidigt då.... Nemos husse var snäll och offrade sig och lekte med oss i vattnet. Tror att han också tyckte att han var så blöt av vattnet uppifrån att det inte gjorde någon skillnad..

image14   Jamen KASTA då!!

image15 
Jag TAR den! Jag med!

image16 Nemo vann!

Vi trotsade regnet och gick och tittade på "Small Ship Race" som är midsommartradition i Torsö hamn. Det är ett race med hemmabyggda små båtar som med vindens hjälp ska segla mellan pirarna i hamnen. Vi missade det mesta av racet som trots vädret hade en liten tapper publik. Kolla in bilden på de dränkta tvåbentingarna där matte har lyckats fotografera oss f ur någon konstig vilkel så att vi nästan ser ut som EN flatte med två huvuden..... Skumt! Men vi är två, jag lovar!
image17

Efter denna blöta utflykt gick vi hem och försökte få två- & fyrbenta torra igen. Det blev lunch.....fika....middag...ja, ni vet, dom äter ju hela tiden dom där tvåbenta. Men regnet fortsatte att ösa ner så det var inte mycket annat att göra.
Framåt kvällen blev vi trötta och Nemo provade om han kunde få plats i Ruffas korg som stog hos oss. Den var lite för liten även om han gjorde sitt bästa för att få plats.....
image19

Våra gäster sov över & Nemo sov hos mig fast brevid min korg. Mysigt med kompisar som är kvar över natten tycker jag! Dagen efter var det lite bättre väder så vi kunde gå på en rolig promenad. Jag måste dela med mig av en fin bild till på oss kompisar:


image20 Nemo & Sigge

Tack för att ni kom och firade Midsommar med oss! Hoppas ni vill komma tillbaka en annan helg, i höst kanske, till Torsö med förhoppning om lite bättre väder.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Du blir verkligen jättebra på bild Sigge!
Men du,jag tycker allt att din sovlåda ser lite liten ut=( Inte bekvämt alls....fråga dina människor ifall dom hade gillat att ligga med en del av kroppen utanför sina sängar=(
Jag röstar för att du ska få en större i alla fall =D

2007-08-29 @ 13:24:33
Postat av: Elliot

Oj då sorry!Läste lite dåligt märker jag....det var visst inte din säng....puh!Vilken tur...jaja skit happens...
från E med stor säng...

2007-08-29 @ 13:26:15
Postat av: Wallander

Den "gemensamma" bilden på dig & Nemo är jättekulig. Roligt när ens 2-beningar kan få till sådana bilder.
Kul oxå att se bilder från ett ställe som man känner igen.

2007-08-29 @ 21:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0