Kompispromenad

Igår kväll blev jag och matte inviterade på kvällspromenad tillsammans med Walle och Chivas (hoppas jag stavar ditt namn rätt). Mycket trevligt initiativ! Vi gick till Pildammsparken där vi fick springa lösa på hundrastplatsen. Jag gick lite i spinn över att Chivas matte hade någon rolig leksak i sin ryggsäck som jag bestämde mig för att jag skulle få låna. Så jag punktmarkerade henne runt i "hagen", puffade på henne och när inget hjälpte så skällde jag på henne. Fast då skällde matte på sitt vis på mig och sa att så fick man inte göra.
Walle & Chivas gruffade lite om en boll, så som unga tuffa hanar måste ibland, men jag försökte förklara att det inte är någon idé (fast matte påminde mig om att jag faktiskt också gör det ibland... jag rök ihop med min bästa kompis Nemo en gång om en pinne så att det uppstod blodvite.... lite pinsamt så här i efterhand... men det är sånt som händer ibland när man leker hårt....och vi blev genast sams igen. Förlåt igen Nemo om du skulle läsa det här!)

Vi fick sällskap i "hundhagen" en stund av en trevlig ettårig ridgebackhane som tyckte det var trevligt att träffa några andra killar man kunde umgås med.  Självklart sa vi! Efter det gick Chivas & hans matte på sitt håll och jag & Walle fortsatte runt Pildammsparken med våra mattar. Vi hoppade bl.a. upp på stora stenar & kollade in alla fåglarna. Det blev en lång tvåtimmarsrunda i det härliga vädret!

Vi avslutade rundan i "vår" park där vi träffade snygga tiken Tana som fortfarande luktar så gott att vi blev alldeles till oss. Hon uppskattade inte alls vårt uppvaktande utan suckade & tittade lidande på sin matte. Trist, hon verkar helt ha tappat leksinnet. Det är nästan så jag saknar brottningsmatcherna med henne även om hon mest brottade ner mig hela tiden... Hennes matte sa något om skendräktighet..... undrar vad det är.... verkar inte vara något kul i alla fall. Vi träffade en liten bedårande söt beagletös också och sen avslutade vi med flatteträff med vår kompis Guiness. OJ vad många kompisar!!! En toppenkvällsrunda! Det gör jag (& matte) gärna om! 

Matte hade kameran med sig men glömde förstås föreviga Chivas, Walle & mig utan kom först på det senare under rundan men några bilder blev det. Fast matte tycker att vi ska ta om den på flattegänget med lite snyggare bakgrund någon gång när vi ses. Fast som de stadshundar vi är tycker jag det är en representativ omgivning.... "hemma på vår gata i stan" liksom!

sigge + walle
Här är jag till vänster & Walle till höger.

flattar x 3
Och här är Magistratsparkens flattekillegäng -  jag, Walle och Guiness

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Hej hej!
Jag verkar vara först med att skriva här på din blogg. Hihi. Var inte du med på en träning i Lomma för länge sedan? Eller så minns jag fel. Det där med namn är inte alltid så lätt. Dofter är ju vår starka sida. I alla fall känner jag ju Walle väl och även Guinness. Fast jag är sällan i stan. Jag bor nämligen ute i skogen. Här finns inte så mycket hundar men många andra spännande saker. Just nu är det väldigt mycket vitrumpor ute och springer. Fast jag springer inte efter för då blir matte sur och säger att jag får gå i koppel och det vill man inte riskera.
/Lakrits

2007-05-23 @ 23:08:39
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Äntligen, som jag har väntat. Jag lovar att bli en trogen besökare...
Oj vad mycket större jag ser ut än dig Sigge där vi sitter på stenen (måste bero på kameravinkeln). Men snygga är vi & kul att vi alla flattekillar också fångades på en bild samtidigt.

2007-05-23 @ 23:11:15
Postat av: Sigge

Hej Lakrits!
Vad roligt att du har hittat hit till min blogg. Jodå, vi sågs på Lomma, det kommer jag mycket väl ihåg. Jag brukar läsa dina kommentarer på Walles blogg & har varit inne och smygläst ibland på din fina blogg också utan att lämna några tassavtryck så det känns som om jag känner dig lite fast vi bara har träffats en gång.
Vad mysigt att du bor i skogen! På helgerna är vi ofta uppe i min flocks hus i Blekinge, i Torsö närmare bestämt, och där får jag också gå lös och göra som jag vill. Där kan man springa i skogen, genom kohagen och bada i havet så det är en av mina absoluta favvoplatser! Men stan är rätt okej också, speciellt om man får lite av båda världar.... Hoppas vi kan ses fler gånger! Puss från Sigge

2007-05-24 @ 11:52:55
Postat av: Sigge

Hej Walle!
Ja, jag vet....jag ser jätteliten ut! Man skulle ju kunna tro att du är den äldre av oss. Tror också det beror på kameravinkeln... Min matte får öva lite och ta fler & bättre bilder när vi ses igen.

2007-05-24 @ 11:56:14
Postat av: Elliot

Hej Sigge!
Jag tänkte oxå nämna storleken men det har ni ju redan gjort och dom brukar ju säja att storleken inte har någon betydelse......(obs plats för skratt).
Jag lovar att kolla in på din blogg när jag kan.
Hur är det med dina "prickar"?Kliar du dej lika mycket fortfarande?
Förresten vad är förrådskvalster?Bor dom där eller finns dom bara där dom fulingarna?Man bara undrar....
Hörs igen!
Elliot

2007-05-24 @ 12:19:46
Postat av: Sigge

Hej Elliot! Vad roligt att du också har hittat hit! Walles vänner är mina vänner! Mina prickar är inget bra, dom har blivit fler igen och kliar som f-n!
Ja dom där förrådskvalstren är tydligen ett speciellt sorts kvalster som gillar livsmedel och tydligare är vanligare inom livsmedelsindustri, bageri och jordbruk än i vanliga hem. Men dom kan finnas i lagrade spannmålsprodukter vilket tydligen kan inkludera torrfoder. Matte håller på att prova en teori om att lagra mitt torrfoder i frysen innan jag får det för det ska dom tydligen dö av dom små rackarna om dom nu råkar bo i mitt foder. Men det är rätt gott med kalla torrfoderskulor också så jag bryr mig inte.

2007-05-26 @ 00:29:17
Postat av: Guinness

Fräckt att få vara med på bild. När man inte har en egen blogg så hoppas man ju att man ibland får visa upp sig på andra hundars bloggar. Jag har fått vara med flera gånger på Walles blogg. Jag blir så stolt varja gång. Jag har kommit på ett bra namn till oss: De Tre Flattörerna! En för alla, alla för en.

2007-05-26 @ 12:05:44
Postat av: Wallander

Guinness, håller du dig framme som du brukar så kommer du säkert att vara med på fler bilder både här & där. "De Tre Flattetörerna", mycket bra benämning på oss Magistratskillar.

2007-05-26 @ 16:49:43
Postat av: Anonym

ÅHHHHHH! JAg o min syster ÄLSKAR flattar. Vi har en själva. KENO ! Åh, gud va underbara dom är. Vi älskar flattar !

2007-06-02 @ 16:37:41
URL: http://www.tvillingsjal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0